DOBRA DROGA

3 zabójcze umiejętności, dzięki którym pozbyliśmy się przeciążających śmieci w biznesie

26 stycznia 2016

Być może powiesz teraz: łatwo się mówi: „zrób short plan”. Ale jak?

Bo przecież nie chodzi o to jak wygląda szablon, wzór, tylko czym go wypełnisz.

A ja Ci powiem: bardzo prosto w teorii, bardzo trudno w praktyce.

Oto dlaczego.

#1 zabójcza umiejętność: dobra moc

 

Twoja firma powstała wokół jakiejś umiejętności. Dziś to już nie jest ważne jakiej. Ale pytanie brzmi: co chcesz robić do końca życia i jeden dzień dłużej?

Jakie działanie jest dla Ciebie na tyle fascynujące i motywujące, że chcesz je wykonywać także za kilka lat?

Jeśli to wydaje CI się zbyt trudne, to najlepiej wybrać 5 takich działań i skupić się na nich prez następne 90 dni.

Efekty zobaczysz sam.

A jak już zobaczysz, to pomyśl co się stanie, gdy skupisz się tylko na tej najważniejszej?

Co chcesz robić do końca życia i jeden dzień dłużej?

Najważniejsze pytanie w biznesie.

#2 zabójcza umiejętność: żelazna ręka

 

To była ta łatwa część (tak, wiem, że nie była łatwa).

Zdecydowanie trudniejszą jest się jej trzymać.

Codziennie spadają nowe okazje do tego, by odpłynąć: dawny klient czegoś potrzebuje, nowy pracownik sobie nie radzi, jakiś projekt leci na łeb na szyję – cóż! Trzeba się tym zająć. Prawda?

Nieprawda!

Twoją rolą w firmie nie jest gaszenie pożarów, ani rozwiązywanie problemów wygenerowanych przez innych. Twoją rolą (to za co firma Ci płaci) jest skupienie się na tym działaniu, które określiłeś powyżej.

I wierz mi, wiem jakie to jest trudne.

Ale krótko po utworzeniu short-planu pojawia się pokusa – by go odłożyć na półkę.

I tak było w bie. Short plan sobie leżał. Oczywiście tworzyły się narzędzia, teksty, bazy. Ale głównie sobie leżał. Tymczasem przygotowany był kurs, webinar, struktura zatrudnienia, opisy stanowisk, wynagrodzenia – wszystko czego w short planie nie było, albo zostało z niego wykreślone po tygodniu.

Co pozwala wracać na właściwe tory?

Przyjrzenie się tej jednej dobrej mocy wokół której firma się kręci.

Utopia czy możliwość?

#3 zabójcza umiejętność: używanie nożyczek

 

Właściciel MUSI być trochę jak copywriter. A najlepsze copy to to, które jest krótkie, proste i na temat. Żeby do tego dojść, trzeba się napracować.

Tak samo jest z biznesem. Najlepszy biznes to ten, który jest zrozumiały, prosty i samozarządzający się.

Ale żeby do tego dojść trzeba się napracować.

 

Dokładnie 14 grudnia, dzień po webinarze, usiadłam i zaczęłam odcinać wszystko co się do tej pory nagromadziło, a czego nie było w short planie – niezależnie od konsekwencji i niezależnie od tego co by powiedzieli inni.

>> poleciał Facebook – nasze konto po prostu zniknęło. Nie miał się kto tym zająć (ja z pewnością nie)

>> poleciał blog – zaplanowane już posty były jeszcze publikowane (2 sztuki), a potem…będzie wyrwa. I co? I nic.

>> poleciało wszystko, co nie było wprost związane z dwoma celami: dobrym kursem i portfolio klientów (przy czym dobry kurs zachował się tylko dlatego, że był związany z działaniami rekrutacyjnymi, inaczej – też by poleciał).

 

Wydaje się, że niby niewiele. Facebook był zautomatyzowany, wpisy na bloga nie były problemem. Ale teraz zadam Ci pytanie:

– liczyłeś kiedyś ile kosztuje Cię taki sobie ot tam blog?

To policzymy za tydzień.

Tymczasem ogłoszenie:

Tydzień temu wróciliśmy z blogiem, ale to się zmieni. A dokładnie: zmieni się na vlog. Czego przedsmak możesz już poczuć poniżej.

Za tydzień o:

  • tym ile NAPRAWDĘ kosztuje blog,
  • jak postawić prosperującą praktykę jednoosobową,
  • jak zdobyć 3 pierwszych klientów dla swojej firmy.

 

Jeszcze nie wiem czy będą transkrypty z vloga – chcesz? Jeśli wolisz czytać, daj proszę znać w komentarzu.
A jeśli marzy Ci się taki short plan (na 90 dni) to koniecznie dołącz do naszego treningu.

Jeśli prowadzisz agencję reklamową lub jesteś kreatywnym freelancerem, dołącz do społeczności, w której będziemy pracować nad relacjami z klientami, modelem biznesowym i promocją naszych działalności. 

Cotygodniowe wsparcie brandingowe
Hej, tu Monika, piszę o tym jak aktywować dobrą markę – zauważalną, zapamiętywalną i zakupywalną. Co tydzień z czytelnikami dzielę się doświadczeniami z pracy w terenie, których nie publikuję tutaj. Dołącz do mojej listy. Zero śmieci. Tylko powiadomienia o wpisach i wiedza zza moich kulis.