23 marca 2017

Kluczowe pytanie brzmi: dlaczego skoro mamy tyle ekspertów od marketingu i brandingu, nie mamy tak dużo wielkich, międzynarodowych marek?

Odpowiedź w video:

Jaka jest rola lidera w aktywacji marki?

 

Przeogromna! Nie jestem w stanie być Twoimi ustami, ani wskazać Ci co masz mówić. Nie jestem w stanie wyznaczyć za Ciebie wizji firmy. To znaczy: jestem. Ale wówczas – jaka jest Twoja rola?

Branding stał się na tyle popularny, że przyciąga uwagę i prospektów. Ale nie jest magicznym przyciskiem ani drogą na skróty. Wręcz przeciwnie!

Bez silnego lidera z wizją nie ma marki. Każdy kto twierdzi, że może Ci poprowadzić komunikację, w jakimś sensie kłamie. Wiem, że to kontrowersyjna teza, ale udowodnię Ci ją w przyszłotygodniowym wpisie.

Tymczasem znacznie ważniejszym pytaniem jest to, o kondycję lidera. Jeśli coś się dzieje w Twoim życiu (problemy w relacjach albo ze zdrowiem), nie masz pewności co do oferty lub nie masz pewności siebie – to nie jest czas na aktywację marki.

 

 

Jeśli nie jesteś pierwszym fanem swojej firmy – nie ma szans na aktywację marki.

70% liderów polega na procesie

 

Ten procent jest trochę naciągany, bo nie mam setek klientów, żeby to rzetelnie wyliczyć. Prawdę mówiąc od września 2016 obsłużyłam 25 klientów.

Jeden z nich (który wraca na kontrakt managerski) powiedział: (wypowiedź autoryzowana) – Cieszę się, dużo się nauczyłem w tym procesie.

Cieszę się z nim. Ale jest mi żal!

Rasowy sprzedawca powiedziałby mi, że jestem zwyczajnie głupia. Że jak jest okazja sprzedażowa to się sprzedaje. Ale ja zamiast tego zmieniłam cały proces pozyskania klienta i obsługi. Bo mnie zwyczajnie interesuje TEN efekt. Motywuje mnie. I daje mi skrzydeł do pracy.

Przecież nie po to buduję firmę (co jak wiesz do łatwych nie należy), żeby robić coś co mnie nie kręci.

Zadaj sobie to pytanie

 

Zachęcam Cię, by zadać sobie to pytanie: czy klienci, którzy są moimi Gośćmi, przychodzą z motywacją, którą ja chcę obsługiwać? Czy mnie to fascynuje? Czy mnie ekscytuje? Czy mnie kręci?

Może Ci się wydawać, ze to małe ważne. Ale to jest kamień milowy w drodze do marki.

 

 

Są tańsze sposoby, by to sprawdzić

 

Są też tańsze sposoby, by to sprawdzić i odpowiedzieć sobie na pytanie: czy ten cel, który sobie wyznaczam (podwojenie przychodów, otworzenie kolejnej filii, wejście do mediów społecznościowych) jest właściwy.

Czy pytasz w ogóle: czy na pewno tego chcesz?

Czy zadajesz ważniejsze pytanie: na ile droga dochodzenia do tego fascynuje mnie tak samo jak efekt? Na ile to, że muszę stworzyć 50 wpisów na bloga i wykonać 500 telefonów kręci mnie tak samo, jak podwojenie zysków? Na ile fakt, że muszę zrezygnować z wolnych sobót, kręci mnie tak samo jak otworzenie nowego oddziału?

Tym tańszym (niż 5000,00 netto dotychczas) sposobem jest stworzona przeze mnie sesja sprawdzająca.

Monkichote.pl założyłam w potrzebie sprawdzenia jak szybko jestem w stanie i jakimi narzędziami, wypracować coś, co wszyscy nazywają marką osobistą. I korzystam z tej przestrzeni do promocji tych sesji. Za nami 3. Uczestnicy czują ULGĘ. Powtarzają też słowo: pozwoliłaś mi.

Mocno wierzę w tę usługę. Jeśli znasz kogoś, kto od dłuższego czasu się z czymś zmaga, może pora sprawdzić, czy marzenie jest odpowiednie. Może u Ciebie trzeba sprawdzić? 

Stać Cię na chwilę filozofii, od której będzie zależał czas Twojego życia.

Co zmieniamy w planie bie?

 

Likwidujemy bloga :(.…buuu.

Może trudno w to uwierzyć, ale dopiero w tę sobotę mieliśmy warsztat strategiczny, taki jak mają nasi klienci. I blog nie okazał się mega efektywnym narzędziem (a ja kocham efekt). Wymaga tyle samo pracy, co raporty do pobrania, a efektywność jest …żadna 🙂

3 najbardziej skuteczne narzędzia marketingowe

 

Na planie bie najbardziej skuteczne okazały się:

partnerstwa  (20 klientów)

telefony wychodzące po korespondencji mailowej (4 klientów)

raporty/poradniki do pobrania (2 klientów)

Ale to wszystko, wszystko zbiorę i opiszę w raporcie 🙂 I za tydzień będzie długie video o naszym procesie brandingowym – jak my do tego dochodziliśmy, czemu to tyle trwa i czemu tak drogo 🙂

 

Będą konkretne wskazówki

 

Zamiast bloga będą raporty. Najbliższe to:

  1. Social media dla małych (to będzie mega!)
  2. Nowy model biznesowy agencji reklamowych
  3. Marketing 2017 – najbardziej efektywne narzędzia dla firm usługowych na podstawie badań

Wszystko prostym, zrozumiałym językiem. Dla małych. Od małych 🙂

A za kulisami planu bie…

 

A za kulisami:

  • od kwietnia podnosimy cenę; pierwsze audyty sprzedawałam za 1200,00 zł netto choć do tej pory się zastanawiam jak mogłam coś tak niedźwięcznego sprzedawać :);
  • wprowadzam success fee – czyli częściowe rozliczenie po sukcesie,
  • zmieniamy proces – stawiając na insighty (wglądy w odbiorców klienta) na początku. Dlaczego? Bo to mnie właśnie kręci. Stąd większa rola raportów w komunikacji i wglądów w procesie z klientem;

Na ile to co robisz jest dla Ciebie fascynujące i ekscytujące?

3 najważniejsze wglądy

 

3 najważniejsze obserwacje nasze po 7 miesiącach to:

  • najważniejsze jest ta serwetka, na której zapisujesz swój pomysł na biznes. To narzędzie, którego używam nie od dziś. Ale nie znałam jego siły. Wróciliśmy do większości rzeczy z września 2016 r. Do strony www w kształcie z października. Do motywacji w pracy z klientem.
  • w procesie najważniejszy jest lider – to była główna motywacja powołania planu bie, która później w ferworze walki zanikła. Dlatego warto wracać do tej papierowej serwetki albo mieć kogoś, kto umie o to zapytać;
  • zaraz po tym najważniejsze pytanie brzmi: „na ile to co robisz jest dla Ciebie fascynujące i ekscytujące?”. Nie tylko jeśli chodzi o rezultat, o którym marzysz. Ale przede wszystkim o proces, który Cię ma tam doprowadzić. 

W kolejnych wpisach:

  • jak wyglądał proces brandingowy bie, dlaczego on tak długo trwa i czemu zawsze wraca się na początek (video + raport)
  • raport „Social media dla małych”
  • raport „Nowy model biznesowy agencji reklamowych”

 

Dziękuję Ci za dotychczasową wspólną podróż, rozmowy i tolerancję na chaos komunikacyjny.

Bez Ciebie nie byłoby tego miejsca. Dobrze, że jesteś.

Cotygodniowe innowacyjne wglądy

Zapisz się na listę, a co tydzień otrzymasz garść świeżych inspiracji o tym, co inni robią lepiej od Ciebie.