DOBRA DROGA

Ile kosztuje b(v)log?

2 lutego 2017

Dziś wyłączyłam Facebooka.

No dobrze, nie tak do końca, bo mam jeszcze pędzące wydarzenia i zobowiązania. Ale podjęłam decyzję.

No dobrze, tak naprawdę, o tym za tydzień :). Dziś o tym, że rzadko liczymy koszty, których nie musimy podlewać z portfela pieniędzy, tylko portfela czasu. 

Jak często płacisz za coś z portfela czasu
i nawet tego nie liczysz?

Tak będzie wyglądało nowe bie. Choć dziś jak patrzę na ten kolaż, to trudno go połączyć z efektem końcowym. A może nie? Przekonaj się sam/sama w kolejnym tygodniu.

Ile kosztuje blog? Ile kosztuje vlog?

 

Jeśli chodzi o bie, wyliczenia są proste:

> jeden wpis to napisanie przez jedną osobę i sprawdzenie przez drugą – 250,00/ wpis
> oddanie do korekty – ok. 250 zł/msc
> zamawiane grafiki (tworzone specjalnie dla nas – taki był projekt przyszłości :)) – 150-200 zł/ grafika, 2 grafiki na wpis
> czas włożenia na blog: edycja treści, wstawienie grafik – 150,00/ wpis
> promocja wpisu (newsletter, Facebook, Google+, wewnętrzne fora, lista klientów) – 150,00/ wpis

Cały miesiąc (4 publikacje) kosztował więc nas ok. 2500,00 zł, a po wdrożeniu kwestii indywidualnych grafik byłoby to 3650,00 zł.

Wydaje się śmieszne? Ale nie jest. To jest jedno z tych miejsc, przez które przeciekają Twoje zyski. Nawet jeśli nie płacisz z portfela pieniędzy, tylko czasu (bo np. samodzielnie tworzysz teksty, dobierasz zdjęcia z banków zdjęć itp.)

Może przekonam Cię w mowie. A może coś Asia dopowie …

Niezła jakość Asia!
Kiedyś i my do tego dojdziemy! 🙂

Asia prowadzi na youtube kanał: Wicher w mediach lifestyle i można ją znaleźć TUTAJ.

Kanał Asi: Wicher w mediach lifestyle TUTAJ.
Fajna ta nazwa kanału, prawda? 🙂

Oczami Project Managerki 

 

No dobrze, a jak to wygląda oczami najbardziej rozpoznawalnej Project Managerki, czyli Kasi Żbikowskiej?

 

Kiedy pisałam bloga dla siebie (bo lubiłam pisać, bo chciałam dzielić się odkryciami, bo to fajne), to wydawałam około 300 PLN rocznie (domena i hosting). Robiłam to tylko dla przyjemności i nigdy nie wliczałam mojego czasu w te koszty.

Od kiedy piszę bloga dla klientów (bo rozwijam mój biznes rozwiązując ich problemy, bo daję się poznać, bo buduję społeczność, która dokonuje ze mną przemian i swoich odkryć), to moja perspektywa się zmieniła. Wciąż uwielbiam to robić, ale to już nie tylko przyjemność.

Dlatego do powyższych kosztów narzędziowych dodaję teraz: koszty promocji w mediach społecznościowych, e-mail marketing, a także (a raczej przede wszystkim) mój czas na stworzenie wartościowego contentu. Stworzenie 2 wartościowych artykułów na bloga w tygodniu, a następnie dedykowanych im materiałów do social media (grafiki, posty, wyzwania) to u mnie minimum 6-8 godzin / tygodniowo.

Mój biznes on-line opiera się na wyjątkowym contencie, dlatego blog i inne autorskie materiały stanowią jeden z największych wyróżników tego, co robię i tego, czym zamieniam czytelników w klientów. Traktuję je jako główną inwestycję w mój biznes.

 

 

Katarzyna Żbikowska

Pomagam kreatywnym kobietom realizować ich marzenia o własnych biznesach on-line , ProjectManagerka.pl

Kasię spotkasz na blog Project Managerka TUTAJ.

A co, jeśli marzysz o pisaniu bloga/ tworzeniu vloga?

 

Jeśli chodzi o vloga, to polecam Ci kanał Asi. To Asia, mówiąc że łatwiej byłoby jej nagrać wypowiedź, niż napisać, zainspirowała mnie do przemiany bloga bie w próby vloga. Zobaczymy jak pójdzie :).

A jeśli chcesz doszlifować swoje siły pisarskie, to zapraszam na mój webinar z Krzysią Bezubik o tym, jak pisać, żeby czytali, już 9 lutego o godz. 13.00. Można się zapisać TUTAJ (http://piszebochce.pl/zapisy-webinar).

W kolejnych wpisach piszemy o tym:

  • jak rozkręcić jednoosobową działalność gospodarczą i dlaczego wtedy jest za wcześnie na markę,
  • jak wyglądał proces brandingowy bie, dlaczego on tak długo trwa i czemu zawsze wraca się na początek,
  • w jaki sposób dobra droga bie była także świetną drogą rozwoju osobistego.

 

Pamiętaj – webinar 9 lutego, 13.00 (zapisuję się, klik)

Jeśli prowadzisz agencję reklamową lub jesteś kreatywnym freelancerem, dołącz do społeczności, w której będziemy pracować nad relacjami z klientami, modelem biznesowym i promocją naszych działalności. 

Cotygodniowe wsparcie brandingowe

Hej, tu Monika, piszę o tym jak aktywować dobrą markę – zauważalną, zapamiętywalną i zakupywalną. Co tydzień z czytelnikami dzielę się doświadczeniami z pracy w terenie, których nie publikuję tutaj. Dołącz do mojej listy. Zero śmieci. Tylko powiadomienia o wpisach i wiedza zza moich kulis.