DOBRA DROGA

Jak zapewniliśmy sobie więcej klientów i zapytań?

19 stycznia 2016

Szukasz odpowiedzi na to pytanie, prawda? Wszyscy szukamy na etapie jednoosobowej działalności. Tym bardziej jeśli jesteś ekspertem – to jest pytanie numer jeden.

To jest złe pytanie.

A ponieważ bie jest po to, by pokazywać te dobre – zapraszam.

Dlaczego nie potrzebujesz więcej klientów?

 

Kiedy słyszę, że ktoś chce mieć więcej klientów, zaczynam dopytywać o szczegóły. Jaka jest stawka? Ile czasu poświęcasz jednemu klientowi? Jaka jest żywotność klienta? Ile czasu poświęcasz na marketing? Jaki jest stosunek zapytań do liczby klientów (konwersja)?

Zazwyczaj, tylko usłyszenie tych pytań wystarcza, by zrozumieć, że „jak zdobyć więcej klientów”, to nie jest to dobre pytanie.

Zadając je, wchodzisz w proces, który nazywam „awansacją”. Nadmiernym skupieniem się na awansie firmy bez patrzenia na konsekwencje.

Co by się stało, gdybym Ci przysłała Ci 5 nowych klientów?

  • Ile musieliby szczekać?
  • Ile dłużej musiałbyś pracować?

Prawda jest taka, że w działających już biznesach, które wykazują stałe przychody, więcej klientów rzadko jest pierwszą odpowiedzią. Raczej chodzi o architekturę biznesu, stały dopływ klientów lub cennik.

Prawda jest taka, że w działających już biznesach, więcej klientów rzadko jest pierwszą odpowiedzią. 

koniecznie dołącz do tego treningu! jest bezcenny!

Dlaczego nie potrzebujesz więcej zapytań?

 

Teraz druga kwestia. W okresie kiedy skupiłam się na strategii, potem myślałam, że to oddam abdykując całkowicie z tego obszaru, a potem jeszcze odsunęłam się od mojego DNA innowatora na rzecz mocnego wejścia we wspierające DNA eksperta – miałam średnio 2 zapytania tygodniowo.

To dużo czy mało?

Jednak przy całej pracy, obsłudze stałych klientów i czasie który miałam realnie do dyspozycji (4 godz. dziennie) nie byłam
w stanie obsłużyć tych zapytań.

Nie byłam w stanie efektywnie pracować nad stałymi klientami (3 sztuki), obsłużyć 3 zapytań tygodniowo (umówić się na konsultację i przygotować propozycję) i jeszcze pracować NAD biznesem (szukać współpracowników, przygotowywać ich do pracy, dbać o opracowanie procedur, przygotowywać lejek sprzedażowy, przygotowywać grunt pod markę).

Nie, nie byłam w stanie.

Nie potrzebowałam więcej zapytań.

Potrzebowałam lepszego planu działań, zgodnego z moim PROFILEM lidera i uzupełnienia zapasów.

Jak to zrobiłam? Jaki jest pomysł na wychodzenie z przytłoczenia i chaosu?

  1. Wróciłam do mojego krótkiego planu, który był szalenie dobry i dopracowany.
  2. Wróciłam do mojego obszaru mocy, czyli mojego profilu innowatora i oparłam działania o innowację.
  3. Wrzuciłam 2 bieg, schodząc z 5ego.

Potrzebujesz planu bie

Kierując się celem, który nadal mi przyświecał na krótko: 20 stałych klientów, pogodziłam się z tym, że nie zrobię tego odchodząc od mojej mocy innowatora i wierności misji. Pogodziłam się z tym, że nie będzie tak jak mi się wcześniej wydawało, że sama pociągnę początek przygotowując w tym czasie innych. Nie.

Pogodziłam się z tym, że wprowadzenie i wdrożenie innych zajmie mi więcej czasu (niż wdrożenie samej siebie). Że ludzie są różni i różnie się adaptują. Przecież o tym właśnie mówi bie!

I coraz bardziej utwierdzałam się w tym, że żeby móc zaczynać i rozwijać biznes trzeba mieć czas i środki.

 

Co z tym zrobić dalej?

Jeśli pojawia Ci się w głowie pytanie: jak mieć więcej klientów i zapytań, to:

  1. Weź udział w wywiadzie „dobra perspektywa” – ten krótki plan, o którym mówię powyżej to efekt tego wywiadu. Pokaże Ci na czym się skupić, jak się odróżnić od konkurencji i przyciągać tych, których chcesz i co robić w ciągu kolejnych 90 dni.
  2. Już teraz sięgnij po bie assesment i poznaj swój profil lidera.
  3. Pozostań wierny/ wierna temu profilowi i skup się.

Za tydzień będziemy mówić jeszcze o tym, co to skupienie oznaczało w przypadku bie.

Zapisz się na naszą listę. Bielistę. Co tydzień podaję świeże obserwacje z pracy „w terenie”. 

Jeśli prowadzisz agencję reklamową lub jesteś kreatywnym freelancerem, dołącz do społeczności, w której będziemy pracować nad relacjami z klientami, modelem biznesowym i promocją naszych działalności. 

Cotygodniowe wsparcie brandingowe
Hej, tu Monika, piszę o tym jak aktywować dobrą markę – zauważalną, zapamiętywalną i zakupywalną. Co tydzień z czytelnikami dzielę się doświadczeniami z pracy w terenie, których nie publikuję tutaj. Dołącz do mojej listy. Zero śmieci. Tylko powiadomienia o wpisach i wiedza zza moich kulis.
Share This

Zapisz się na listę

Zapisując się na listę zgadzasz się na otrzymywanie cotygodniowych powiadomień od bie. Otrzymasz też dostęp do dwóch najważniejszych narzędzi w bie: bie assesment i I-faQtor.

FreshMail.pl