Mało opłacalny biznes uruchamiany w kryzysie? Można!

Liczy się efekt

 

Recesja nie wydaje się być dobrym pomysłem na uruchamianie ekstrawaganckich biznesów. Wiadomo, że w trudnych czasach w pierwszej kolejności tnie się wydatki na rozwój i szkolenia. Mimo to Abbot Christopher Jamison (mnich) i Roger Steare (konsultant etyki biznesu) uruchomili „Sould Gym” – program, który miał nauczać etyki liderów biznesu.

Z jednej strony był to pomysł na dochód dla mnichów. Z drugiej – odpowiedź na przyczyny kryzysu finansowego.

W Soul Gym, managerowie wyższego szczebla, spotykali się na cały dzień, by rozmawiać o etycznych podstawach biznesu i wdrażać filozofię działania opartą o wartości.

Takie seminaria pozwalały zespołom opracowywać lepsze metody na współpracę i komunikację.

Niestety program skończył się wraz ze zmianą na stanowisku w urzędzie miasta, które wspierało działania Soul Gym.

 

Jak podsumowuje jeden z załozycieli:

„Ten eksperyment nauczył mnie jednego – popularna etyka brzmi mniej więcej tak: etyka w pracy to etyka zasad, etyka w przestrzeni publicznej to etyka prawa – reszta, to prywatna sprawa”.

Po tą resztę i analizę tego jak zmienia się etyka w ciągu życia zapraszam do publikacji „ethicability – how to decide what’s right and find the courage to do it”, Roger Steare, 2009.

 

Cotygodniowe innowacyjne wglądy

Zapisz się na listę, a co tydzień otrzymasz garść świeżych inspiracji o tym, co inni robią lepiej od Ciebie.

Share This

Zapisz się na listę

Zapisując się na listę zgadzasz się na otrzymywanie cotygodniowych powiadomień od bie. Otrzymasz też dostęp do dwóch najważniejszych narzędzi w bie: bie assesment i I-faQtor.

FreshMail.pl