Czy Twoja oferta jest charakterystyczna?

Czy klient potrafi przywołać Twoją firmę, kiedy pojawia  się potrzeba? Czy jest w stanie szybko przypomnieć sobie kolory, nazwę, logo? Czy Twój wizerunek jest charakterystyczny, tak by szybko go sobie przypomnieć?

Wyróżnij się albo zgiń

Wszyscy eksperci to powtarzają. Widnieje w większości podręczników od marketingu. A mimo to – jest nieprawdą.

Zgiń: wyróżnij się, albo zgiń!

Według najnowszych badań naukowych (B. Sharp, 2010), klienci rzadko dostrzegają istotne wyróżniki marki. Z pewnością nie te, które są istotne dla marki. A nawet jeśli je dostrzegają, nie ma to decydującego znaczenia dla zakupu.

Co więc ma?

Znaczenie ma dopiero to jak szybko klient jest w stanie przywołać sobie Twoją ofertę, kiedy pojawia się potrzeba zakupu. Może to być w miejscu zakupu lub wtedy, gdy podejmuje decyzję o zakupie.

Całe zadanie marketera to sprawić, by marka była ZAPAMIĘTYWALNA. By była łatwa do przywołania. Łatwa do skojarzenia.

Bo marka to skrót w umyśle odbiorcy

A Twoim zadaniem jest zdecydować co to ma być za skrót i konsekwentnie go do tego umysłu wprowadzić. Jak? Przez dostępność fizyczną. (O tym poczytasz TUTAJ).

Znaczenie nie ma znaczenia.

Dlatego zapomnij o nadawaniu znaczenia, o głębszych powodach, zaangażowaniu czy miłości fanów!

Choć tak nie do końca. Intencja marki, odpowiedź na pytanie „dlaczego” ona istnieje ma ogromne znaczenie, ale nie dla Twojego klienta (tylko dla Ciebie).

Dla Twojego klienta ma znaczenie, czy w momencie pojawienia się potrzeby zakupu jest w stanie przywołać Twoją markę. Jest w stanie wykorzystać jakieś skojarzenie, kolor, celebrytę, znak, hasło, przysłowie, by przywołać Twoją ofertę.

I dlatego, wszystko o co trzeba zadbać, to spójność wizerunkowa. Spójność materiałów graficznych i spójność komunikatów.

I właśnie dlatego powstało bie. By małym, lokalnym biznesom, pokazywać to co najlepszego ma do zaoferowania najnowsza nauka.

Bo naprawdę nie ma znaczenia to JAK nazywa się firma i JAK wygląda Twoje logo, ale to czy jest łatwe do zapamiętania i intensywnie nadawane tam, gdzie Twój klient już jest.

Stąd czerpiemy wiedzę.

Na planie bie możesz zapomnieć o wszystkim co wiesz na temat marketingu i brandingu. Czerpiemy wiedzę z najlepszych źródeł. Sprawdzamy ją w praktyce na własnej skórze.